Invata sa gatesti sanatos si repede

Invata sa gatesti sanatos si repede

Atunci cand trebuie sa te imparti intre locul de munca, cariera si alte activitati zilnice, fiecare minut este pretios. Cu toate acestea, este important sa consumi mancare sanatoasa macar atunci cand esti acasa. Citeste in continuare cateva trucuri pentru a gati sanatos intr-un timp scurt. Click

6 metode de a manca sanatos si ieftin

Ai o suma limitata de bani pe care poti sa o dai pe mancare dar vrei ca toata familia sa manance sanatos? Incearca strategiile de mai jos pentru a manca si sanatos si ieftin.

1. Nu te duce niciodata la cuparaturi infometat. Vei cumpara mai mult decat ai nevoie si vei face alegeri mai nesanatoase (gen mese rapide), potrivit Yahoo Shine.

2. Plateste cu cash nu cu cardul. Cand cumperi cu cardul ai tendinta de a cumpara peste bugetul propus. Vei fi mai atent daca stii ca trebui sa scoti bani din buzunar.

3. Gandeste local si sezonier. Vei economisi bani daca vei cumpara cirese vara si portocale iarna si nu invers (pe langa faptul ca vor fi mai bune calitativ). Daca vrei sa mananci zmeura iarna, cumpara zmeura congelata.

4. Nu da banii pe „orice” aliment organic. De exemplu, aceste 15 fructe si legume fac parte din lista celor 15 alimente curate, care au cel mai mic risc de a fi contaminate cu pesticide, si pe care nu merita sa le cumperi in varianta organica: ceapa, avocado, porumb dulce, ananas, mango, mazare, sparanghel, kiwi, varza, vanata, pepene galben, pepene verde, grapefruit, pomelo si cartofi dulci.

5. Legume si fructe congelate. Evita sa mai ai legume si fructe care se strica in frigider cumparand varianta congelata din cand in cand. Nu este la fel de „sanatos” ca a cumpara proaspat, dar e mai bine decat a cumpara varianta la conserva.

6. Nu ai bani de somon salbatic? Cumpara varianta la conserva, mult mai ieftina decat varianta proaspata.
Sursa:Click

De ce e sanatos sa mananci seminte?

Si nu e vorba doar despre cele de floarea-soarelui sau dovleac, ci si de cele de susan sau de in. Toate abunda in vitamine esentiale, minerale si grasimi sanatoase in stare sa previna o sumedenie de boli.

Semintele sunt bogate in Vitamina E si grasimi sanatoase (mononesaturate si polinesaturate), continand insa si potasiu, seleniu, magneziu, calciu, fier, zinc, acizi grasi omega 3 si proteine.

Cat despre fibrele continute, acestea ajuta sistemul digestiv, prevenind constipatia. Tot despre fibre s-a aratat ca scad nivelul colesterolului si tin sub control nivelul zaharului din sange, jucand un rol important si in mentinerea greutatii.

Daca nu consumi peste indeajuns de des, e de dorit sa plusezi cu seminte, din moment ce acestea reprezinta o sursa excelenta de acizi grasi omega 3 – cele de in fiind chiar cea mai buna sursa vegetala de omega 3, conform Suite101.com.

Acizii grasi omega 3 sunt cei care tin inima sanatoasa si ajuta la functionarea optima a creierului. In plus, scad presiunea sangelui si amelioreaza durerile de articulatii, ajutand si sistemul imunitar.

Vitamina E, care se gaseste de asemenea in seminte, este un antioxidant puternic ce lupta cu efectele nocive ale radicalilor liberi. Previne bolile cardiovasculare si actioneaza ca un antiinflamator, reducand totodata simptomele artritei.

Grasimi sanatoase, care nu ingrasa

Semintele ar trebui sa fie parte importanta din dieta, pentru ca ofera o combinatie echilibrata si sanatoasa de carbohidrati, proteine si grasimi, in stare sa dea senzatia de satietate si sa tina zaharul din sange la un nivel constant, ambele aspecte extrem de importante daca incerci sa slabesti.

Mineralele care se gasesc in seminte, cum ar fi seleniul si zincul, sunt importante pentru sistemul imunitar.

In ceea ce priveste grasimile continute, acesta este principalul motiv pentru care semintele sunt evitate. Putini stiu ca, in realitate, tipul de grasimi continute este cel benefic, mai ales cand se consuma cu moderatie. Grasimile mononesaturate si cele polinesaturate ajuta la scaderea colesterolului, scazand riscul bolilor de inima, cele dintai prevenind si atacul cerebral.
Sursa:Click

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s